Donem resposta als reptes del món actual
Isabel la Catòlica, 20 - 08291 Ripollet
935 809 566
En aquesta etapa oferim als nens i nenes una educació propera i familiar, rica en recursos vivencials, pràctics i multilingües.
A educació infantil utilitzem metodologies d’enfocament globalitzat que afavoreixen un aprenentatge cooperatiu, lúdic i significatiu. L’objectiu és respondre a les necessitats i inquietuds dels nens i nenes perquè siguin infants curiosos, lliures i crítics, tot mantenint una mirada de respecte i empatia.
TUtopia és el projecte d’espiritualitat de l’escola i de la FEDAC, amb el qual treballem la humanitat i la interioritat de la persona. A l’etapa d’educació infantil, treballem amb els nens i nenes la TUtopia a partir dels vincles personals, els valors o la família, i introduïm els infants en la pràctica del silenci i la meditació. D’aquesta manera, i a poc a poc, prenen consciència d’ells mateixos, de les decisions personals i de l’impacte de les seves accions sobre els altres. (Curs: I3, I4, I5)
Els nens i nenes d’infantil-3 (I3) s’han fet grans i comencem l’escola! Iniciem el curs amb aquest projecte, on el fil conductor és el protagonista del conte En Patufet. En Patufet s’ha fet gran, com els nostres alumnes.
Amb aquest projecte volem reforçar aquest factor i, d’aquesta manera, l’autonomia i l’autoestima. Es tracta d’un projecte molt dinàmic, ja que els infants d’aquesta etapa creen el seu aprenentatge jugant i experimentant. Alhora, és una via per despertar la curiositat de cada nen i nena envers l’aprenentatge i reforçar la seva adaptació a l’escola. (Curs: I3 /1r trimestre)
Amb l’arribada de la tardor, els nens i nenes d’infantil-3 (I3) aprenen a observar i analitzar els canvis que es produeixen a la natura durant aquesta estació. Observem diferents paisatges, els colors que hi predominen i els seus fruits, i també descobrim les seves tradicions i un animal que dona nom a l’aula de I3 (els cargols). (Curs: I3 /1r trimestre)
Tornem de les vacances de Nadal, i ja ha arribat l’hivern. Aprofitem aquesta estació de l’any com a eix vertebrador d’aquest projecte amb els alumnes d’infantil-3 (I3). A través de l'exploració, la visualització d'imatges i l’observació dels canvis que es produeixen en el nostre entorn en aquests mesos més freds, aprendrem un munt de coses. (Curs: I3 /2n trimestre)
Ensenyar als nens i nenes a observar el món amb ulls d’artista és essencial per al seu creixement personal. L’observació dels detalls que conformen una obra artística desenvolupa en els infants la capacitat de concentració i de comparació amb el món real. A infantil-3 (I3) treballem amb l’obra d’Alexander Calder, ja que és un artista amb unes creacions molt properes als aprenentatges que realitzen els infants a l’escola. Calder ens apropa el món de l’art a través de colors com el blau, el vermell i el negre i a través de figures geomètriques planes. (Curs: I3/2n trimestre)
Per als infants de 3 anys el vincle amb la família és molt important. En aquest projecte treballem els vincles d’afecte, el lloc on vivim o les activitats que més ens agraden fer en família en el temps lliure. (Curs: I3/3r trimestre)
Quan arriba la primavera aprofitem aquesta estació de l’any com a eix vertebrador per al descobriment del nostre entorn més immediat amb els nens i nenes d’infantil-3 (I3). Explorem i observem els canvis que es produeixen a la natura per fer un munt de nous aprenentatges. (Curs: I3/3r trimestre)
A través dels canvis que ens ofereixen els fenòmens atmosfèrics i de la curiositat que desperten en els infants, potenciem la capacitat d’observació del medi natural. Durant el 1r trimestre d’infantil-4 (I4), descobrim la tardor a través dels arbres i el paisatge i celebrem també els costums i les tradicions d’aquesta estació. (Curs: I4/1r trimestre)
Les tradicions nadalenques inclouen les reunions familiars com a eix principal de celebració. És una bona ocasió per tractar el tema de la família amb els nens i nenes d’infantil-4 (I4), de manera que els permet preparar-se per gaudir de les festes amb ple coneixement dels vincles familiars que els uneixen amb els pares, germans i avis principalment. Per això participem també de les tradicions del Nadal dins la classe i l’escola. (Curs: I4/1r trimestre)
Aprofitant la celebració del carnestoltes i l’ambient festiu que es viu al carrer, introduïm els nens i nenes d’infantil-4 (I4) en l’observació de les coses que hi ha a la via pública i en veiem les seves utilitats, a més de ser un lloc d'esbarjo i celebració. És una oportunitat perquè els infants comencin a adonar-se de quins són els objectes propis del mobiliari urbà i les seves funcions, de la vida comercial i del respecte que hem de demostrar pels altres vianants, fins i tot quan fem celebracions al carrer. (Curs: I4/2n trimestre)
En aquest projecte treballem amb els nens i nenes d’infantil-4 (I4) la manipulació de diferents materials plàstics i les seves possibilitats a partir de les obres de Xavier Mariscal. Aquest artista ens ofereix moltes possibilitats pel seu tractament del color, les formes o els dibuixos dels seus personatges, de manera que la seva obra és molt gratificant per als infants.
L’objectiu és que els nens i nenes d’infantil-4 (I4) aprenguin a observar el món amb ulls d'artista, ja que l'observació d'una obra desenvolupa la capacitat de concentració i de comparació amb el món real. És important que, des de ben petits, aprenguin a observar la realitat i allò que la fa diferent (la llum, la perspectiva, etc.).(Curs: I4/2n trimestre)
Els alumnes d'infantil-4 (I4) tenim al llarg de tot el curs el nom de dofins a la classe. Aquest projecte ens ofereix l’oportunitat d’aprofundir els nostres coneixements sobre aquest animal i conèixer les seves característiques: on viu, què menja, com es relaciona, com neix...
La finalitat és apropar els alumnes a la natura i al món animal, ja que moltes vegades els animals ens ajuden a connectar amb la naturalesa. Aquest contacte reforça l'equilibri del nostre cos i la nostra ment, perquè existeix un vincle molt fort entre els éssers humans i els animals.(Curs: I4/3r trimestre)
Amb l’arribada de la primavera, els nens i nenes d’infantil-4 (I4) treballen aquest projecte per aprendre a observar i analitzar els canvis que es produeixin durant aquesta estació de l’any. Observem diferents tipus de plantes, descobrim quines són les seves característiques i ampliem el vocabulari sobre la natura. I4 (3r trimestre)(Curs: I4/3r trimestre)
Ajudarem la fada del bosc a trobar la fada de la tardor. Mitjançant la didàctica del joc i la gamificació, presentem als infants d’infantil-5 (I5) una sèrie de proves amb l’objectiu que descobreixin i coneguin els canvis que es produeixen a la tardor: la transformació del paisatge, els diferents colors, les festes tradicionals… Alhora, el projecte es proposa que aprenguin a respectar la natura i a conservar l’entorn. (Curs: I5/1r trimestre)
En aquest projecte els nens i nenes prenen consciència del pas del temps i com ens anem fent grans. Treballem les parts del cos, interioritzem els hàbits d’higiene i d’alimentació… i prenem consciència de la importància dels sentits. El projecte “Ens fem grans” es du a terme durant el 1r trimestre d’infantil-5 (I5) i també ens permet gaudir de les celebracions i tradicions nadalenques. (Curs: I5/1r trimestre)
Aquest projecte té com a objectiu despertar en els alumnes la curiositat i fer-se preguntes a través del coneixement d’altres cultures, com és la cultura inuit. Al llarg del 2n trimestre d’infantil-5 (I5), els nens i nenes descobreixen com viuen els esquimals en un clima extrem amb temperatures de -30ºC, com són les seves cases, com es desplacen o com són els seus costums. Alhora, els infants comparen el seu hivern amb el nostre i treballen els colors i els paisatges de l’estació més freda de l’any. (Curs: I5/1r trimestre)
Amb el projecte sobre la prehistòria, plantegem en els nens i nenes d’infantil-5 (I5) la descoberta de l’organització de la vida humana, els rols i les normes a partir de l’entorn social i familiar proper. En el marc d’aquest projecte, organitzem també tallers participatius amb els pares i mares. (Curs: I5/2n trimestre)
A partir de l’obre de Kandinski, treballem l’art estimulant en els infants la motricitat fina i gruixuda, la intel·ligència emocional i la música. A través de diferents activitats i propostes que plantegem durant el 3r trimestre d’infantil-5 (I5), els nens i nenes coneixen la vida d’aquest pintor rus, les seves obres més importants i aprenen a “mirar” les obres d’art. (Curs: I5/3r trimestre)
Convertim els nens i nenes en exploradors i viatgem junts seguint les indicacions del mapa, tots descobrint els diferents animals salvatges de la sabana. Amb la metologia de la gamificació, els alumnes d’infantil-5 (I5) van adquirint els coneixements de manera autodidacta i motivadora, seguint el seu ritme d’aprenentatge. A més, en aquest projecte utilitzem el català i l’anglès com a llengües vehiculars de comunicació amb els infants. (Curs: I5/3r trimestre)
Com a escola concertada, a FEDAC Ripollet oferim una sèrie d’activitats complementàries que reforcen el nostre projecte educatiu i ens ajuden a formar alumnes encara més competents globalment. A l’etapa d’educació infantil, les activitats complementàries són:
Descarrega’n els detalls al pdf adjunt.
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola