Donem resposta als reptes del món actual
Isabel la Catòlica, 20 - 08291 Ripollet
935 809 566
Durant l’etapa de secundària a FEDAC Ripollet ens proposem afavorir la maduració i el creixement personal de cada noi i noia perquè aprengui a conèixer, fer i ser. El treball dels valors segueix actiu de manera transversal durant els quatre cursos d’ESO com un pilar fonamental per a l’educació competencial que permet als nois i noies afrontar els reptes formatius i acadèmics de futur.
Durant l’etapa de secundària a FEDAC Ripollet ens proposem afavorir la maduració i el creixement personal de cada noi i noia perquè aprengui a conèixer, fer i ser.
El treball dels valors segueix actiu de manera transversal durant els quatre cursos d’ESO com un pilar fonamental per a l’educació competencial que permet als nois i noies afrontar els reptes formatius i acadèmics de futur.
De la mà de diferents personatges fidels a les cinc religions més esteses del món (cristianisme, judaisme, islam, hinduisme i budisme), descobrim els orígens, els llocs de culte, la divinitat i altres peculiaritats de cada cultura. Amb aquests coneixements, els alumnes de 1r d’ESO elaboren una revista informativa on expliquen els secrets i les principals característiques de les festivitats més típiques de cada religió.
Aquest projecte té com a protagonista la sostenibilitat i pretén que els alumnes de 1r d’ESO desenvolupin la consciència ecològica a partir del mètode científic. Mitjançant activitats diverses, treballem la sensibilitat envers el reciclatge, la reutilització, l’ús d’energia verda, entre d’altres.
Aquest és un projecte d’aprenentatge i servei en què els alumnes de 1r d’ESO treballen els valors de la solidaritat i el compromís social. En col·laboració amb el Banc d’Aliments, seran els encarregats de dur a terme una campanya de recollida d’aliments, organitzant-ne la planificació, el disseny, la difusió i l’acció.
En aquest projecte els alumnes han de dissenyar un joc de taula complet de temàtica lliure, amb les seves instruccions, el taulell, les fitxes… incloent-hi reptes i preguntes de les diferents matèries. Es tracta d’una proposta on l’alumnat treballa la cooperació, l’estratègia i la creativitat.
Amb aquest projecte fem una immersió en l’edat mitjana a través de la cultura, la societat, l’art, la literatura i la gastronomia. En grups de tres o quatre persones, els alumnes han de fer una investigació de tots aquests aspectes amb l’objectiu de crear un producte final lliure: una col·lecció de pintures, una novel·la, un joc de taula, una reconstrucció històrica… que hauran de presentar a la resta de companys.
Els alumnes de 2n d’ESO aprenen com funciona una emissora de ràdio i en creen una de pròpia amb contingut divers relacionat amb les diferents matèries. A Sintonitza’t podreu escolar posts, editorials, documentals, entrevistes… Tota una experiència memorable per a uns joves locutors.
Amb aquest projecte els alumnes de 3r d’ESO aprendran que una vida saludable influeix de manera directa en el benestar, l’equilibri personal i la qualitat de vida.
A partir de la creació d’una empresa, hauran d’elaborar un servei complet de nutrició i benestar per a un grup d’adolescents que atengui a uns requisits i unes necessitats reals.
Sensibilitzem els alumnes envers les persones amb diversitat funcional. A través d’aquest projecte, els nois i noies empatitzen amb el col·lectiu de persones sordmudes i cegues, i elaboren una obra d’art perquè aquestes persones també la puguin gaudir.
Amb aquest projecte els nostres alumnes reconeixen quines accions, conductes i situacions són opresores per a la dona i s’adonen que són la llavor del canvi que ha de permetre construir un món més just. A partir de de la recerca, la reflexió i la creació de material divers, prendran consciència en clau de gènere.
En aquest projecte, basat en l’exitosa sèrie El ministerio del tiempo, l’alumnat s’endinsa en alguns períodes històrics de l’època moderna, com el crac del 29, la dictadura de Primo de Rivera o la guerra civil espanyola. Utilitzant la ludificació com a metodologia, els alumnes hauran de dur a terme una investigació i conèixer testimonis d’aquests fets per tal que la història no sigui oblidada i no es torni a repetir.
Els alumnes de 4t d’ESO participen en aquesta iniciativa de l’Ajuntament de Ripollet fent una proposta de millora d’algun indret del municipi. Els alumnes fan el seu estudi de viabilitat i presenten el seu projecte en un ple. Posteriorment, la població de Ripollet vota els diferents projectes presentats, i les propostes més votades entren a formar part dels pressupostos municipals.
Participem en la iniciativa de l’Ajuntament de Ripollet perquè els alumnes de 4t d’ESO de la població presentin un projecte de millora d’algun indret del municipi. Els alumnes fan el seu estudi de viabilitat i presenten el seu projecte en un ple. Posteriorment, la població de Ripollet vota els diferents projectes presentats, i les propostes més votades entren a formar part dels pressupostos municipals. 4t ESO
Com a escola concertada, a FEDAC Ripollet oferim una sèrie d’activitats complementàries per a tots els alumnes i dins de l’horari lectiu, que reforcen el nostre projecte educatiu.
A l’etapa d’educació secundària, les activitats complementàries són les següents:
Descarrega'n els detalls al pdf adjunt.
Durant l’etapa de secundària els alumnes trien una sèrie de matèries optatives en funció dels seus interessos personals i els seus projectes de futur. Actualment a FEDAC Ripollet oferim les següents optatives:
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola