Isabel la Catòlica, 20 - 08291 Ripollet

935 809 566

Educació secundària

Educació Secundària (S1, S2, S3 i S4)

Durant l’etapa de secundària a FEDAC Ripollet ens proposem afavorir la maduració i el creixement personal de cada noi i noia perquè aprengui a conèixer, fer i ser. El treball dels valors segueix actiu de manera transversal durant els quatre cursos d’ESO com un pilar fonamental per a l’educació competencial que permet als nois i noies afrontar els reptes formatius i acadèmics de futur.

Projectes de l’etapa

TUtopia    

TUtopia és el projecte d’espiritualitat de l’escola, amb la qual treballem la humanitat i el sentit trascendent de la persona. A l’etapa de secundària, ens endinsem a TUtopia a partir dels vincles personals, de la paraula i de l’elecció personal. Creiem que, en l’etapa de l’adolescència, és molt important el treball, mitjançant diferents llenguatges, de la integritat personal, la presa de decisions i el desvetllament del talent personal. Tots aquests elements han de portar els alumnes a un projecte de vida personal i autèntic. (S1, S2, S3 I S4)

Fem festa!

De la mà de diferents persones fidels de les cinc religions més esteses del món (cristianisme, judaisme, islam, hinduisme i budisme), descobrim els orígens, els llocs de culte, la divinitat i altres peculiaritats de cada cultura. Amb aquests coneixements, els alumnes de 1r d’ESO elaboren una revista informativa on els alumnes expliquen els secrets i les principals característiques de les festivitats més típiques de cada religió. (1r ESO)

SOStenibles

Aquest projecte té com a protagonista la sostenibilitat i pretén que els alumnes de 1r d’ESO desenvolupin el mètode científic i la consciència ecològica. Mitjançant enquestes, detectem la sensibilitat de tota la comunitat educativa (escola, alumnes i famílies) envers el reciclatge, la reutilització, l’ús d’energia verda, etc. Després d’una anàlisi dels resultats, ideem 10 “vacunes” per salvar el planeta. (1r ESO)

Qui no arrisca no pisca

Creem un joc de taula de temàtica lliure. En petits grups, els alumnes de 1r o 2n d’ESO han de dissenyar un joc al complet, amb les seves instruccions, el taulell, les fitxes… incloent-hi els reptes i les preguntes de cada matèria. La millor manera d’avaluar-ne el funcionament serà jugant als jocs dels altres grups! 1r o 2n ESO

Viatge en el temps: l'edat mitjana

Amb aquest projecte fem una immersió en l’edat mitjana i ens submergim en la seva cultura, la societat, l’art, la literatura i la gastronomia. En petits grups de tres o quatre persones, els alumnes de 2n d’ESO han de fer una investigació de tots aquests aspectes amb l’objectiu de crear un producte final lliure: una col·lecció de pintures, una novel·la, un joc de taula, una reconstrucció històrica… que hauran de presentar a la resta de la classe. 2n ESO

Sintonitza't

Els alumnes de 2n d’ESO aprenen com funciona una emissora de ràdio i en creen una de pròpia amb contingut divers relacionat amb les diferents matèries. A Sintonitza’t podreu escolar posts, editorials, documentals, entrevistes... 2n ESO

Som el que mengem

Aquest projecte pretén que els nois i noies de 3r d’ESO coneguin i adoptin hàbits d’alimentació saludable, tot atenent la diversitat de necessitats de cada una persona. Durant la primera part del projecte, treballem la funció de nutrició de manera teòrica (sistemes i característiques dels aliments), de manera que els alumnes han de fer una recerca d’informació. A continuació, els estudiants han de fer de nutricionistes i elaborar una dieta setmanal òptima per a una persona en concret, amb certes característiques clíniques, com anèmia, diabetis o obesitat o, senzillament, amb dades referents a l’edat, l’alçada, el pes i l’activitat física diària. 3r ESO

Sentim

Sensibilitzem els alumnes envers les persones amb diversitat funcional. A través d’aquest projecte de 3r d’ESO, els nois i noies empatitzen amb el col·lectiu de persones sordmudes o cegues, i elaboren una obra d’art perquè aquestes persones també la puguin gaudir. Amb l’objectiu de defugir el terme “discapacitat” i entendre el perquè de la seva condició, el projecte posa l’accent en les relacions entre les persones. En aquest projecte intervenen coneixements de les àrees de biologia, visual i plàstica (ViP) i TUtopia principalment.t 3r ESO

Pensant en femení 

Considerem molt important que els nois i noies de 3r d’ESO tinguin la capacitat de detectar quines accions, conductes i situacions són opresores per a la dona i, així, puguin ser la llavor de canvi per construir un món més just. Al llarg d’aquest projecte, els nois i noies s’informaran, crearan vídeos de denúncia i prendran consciència en clau de gènere. 3r ESO

Mai més

En aquest projecte, basat en l’exitosa sèrie El ministerio del tiempo, l’alumnat de 4t d’ESO s’endinsa per grups en alguns períodes històrics de l’època moderna, com el crac del 29, la dictadura de Primo de Rivera o la guerra civil espanyola. Utilitzant la ludificació com a metodologia, els alumnes hauran de dur a terme una investigació i conèixer testimonis d’aquests fets per tal que la història no sigui oblidada i no es torni a repetir. 4t ESO

Junior Report

L’alumnat de 4t d’ESO s’involucra en el projecte periodístic internacional “Junior Report”, impulsat per La Vanguardia. Els alumnes es converteixen en reporters i reporteres i aprenen tècniques periodístiques per desenvolupar una visió crítica del món, investigar sobre temes d’actualitat, ja siguin internacionals o d’àmbit més local, i publiquen els seus articles a la seva pròpia revista digital. Us animem a llegir-la! 4t ESO

Pressupostos participatius

Participem en la iniciativa de l’Ajuntament de Ripollet perquè els alumnes de 4t d’ESO de la població presentin un projecte de millora d’algun indret del municipi. Els alumnes fan el seu estudi de viabilitat i presenten el seu projecte en un ple. Posteriorment, la població de Ripollet vota els diferents projectes presentats, i les propostes més votades entren a formar part dels pressupostos municipals. 4t ESO

Activitats complementàries

Com a escola concertada, a FEDAC Ripollet oferim una sèrie d’activitats complementàries per a tots els alumnes i dins de l’horari lectiu, que reforcen el nostre projecte educatiu.

A l’etapa d’educació secundària, les activitats complementàries són les següents:

  • Oratòria
  • LideratgeS: LeaderInMe (LEM)
  • 3, 2, 1 Silenci, Càmera, Acció
  • Body Control
  • KET: Preparació als exàmens oficials de Cambridge
  • PET: Preparació als exàmens oficials de Cambridge

Descarrega'n els detalls al pdf adjunt.

Optatives pròpies del centre

Durant l’etapa de secundària els alumnes trien una sèrie de matèries optatives en funció dels seus interessos personals i els seus projectes de futur. Actualment a FEDAC Ripollet oferim les següents optatives:

  • Francès (1r, 2n, 3r i 4t d’ESO)
  • Aprenem (1r d’ESO)
  • Cultura clàssica (2n d’ESO)
  • Emprenedoria (3r d’ESO)
  • Filosofia (4t d’ESO)
  • Física i química (4t d’ESO)
  • Tecnologia (4t d’ESO)
  • Història de l’art (4t d’ESO)
  • Visual i plàstica (4t d’ESO)
  • Mou-T (4t d’ESO)

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.