Donem resposta als reptes del món actual
Isabel la Catòlica, 20 - 08291 Ripollet
935 809 566
Al llarg de l’educació primària, a FEDAC Ripollet potenciem les competències i els talents personals de cada alumne perquè iniciï el camí cap a l’autoconeixement i la configuració d’una personalitat pròpia i autèntica.
Oferim una formació integral dels nens i nenes perquè siguin persones amb capacitat crítica, solidàries i receptives a les necessitats de l’entorn social.
TUtopia és el projecte d’espiritualitat de l’escola i de la FEDAC, amb el qual treballem la humanitat i la interioritat de la persona. Durant els sis cursos de primària, ens endinsem en els valors humans a partir dels vincles personals i de la paraula. A través de diferents propostes adaptades a cada curs, on fem servir la conversa, la poesia, la reflexió, el talent personal…, desvetllem en els nens i nenes l’esperit crític perquè esdevinguin persones compromeses amb l’entorn. Alhora, introduïm també la TUtopia en els projectes generals de l’etapa i especialment en els projectes d’Aprenentatge-Servei (ApS). P1 a P6
Partim de la reflexió del "jo", la coneixença d’un mateix i del treball de la interioritat per, tot seguit, anar descobrint l’entorn pròxim dels nens i nenes de 1r de primària: la família, l’escola i la ciutat. L’objectiu del projecte és que l’alumne conegui l’entorn que l’envolta i que en formi part activament, descobrint quina és la seva contribució a la bona convivència, experimentant relacions afectives i de lligam i esdevenint un membre just de la societat. Aquesta seqüència didàctica engloba les àrees de coneixement de medi natural, social i cultural, llengua catalana, llengua castellana i TUtopia. P1
Aquest és un projecte d’experimentació científica amb els nens i nenes de cicle mitjà de primària a partir del propi cos. Treballem els cinc sentits per descobrir com ens relacionem amb l’entorn, les sseves característiques i funcionament. L’objectiu és treballar la formulació d’hipòtesis, l’experimentació vivencial i l’expressió dels resultats i observacions de manera creativa i utilitzant diferents formes de comunicació.
En aquest projecte d’investigació sobre el món de les plantes, els alumnes de 1r de primària tenen cura de l’hort escolar i fan aprenentatges a través de la investigació i l’observació directa. Alhora, també els proposem activitats d’investigació al voltant de la selva amazònica, amb l’objectiu que facin aprenentatges i fomentar la consciència ecològica. Aquest projecte engloba les àrees de coneixement del medi natural, social i cultural, llengua catalana, llengua castellana i TUtopia. P1
El projecte "Un món verd: salvem les abelles" és un projecte d’Aprenentatge-Servei (ApS) amb els nens i nenes de 1r de primària. La finalitat és sensibilitzar els infants sobre la importància de preservar el medi ambient i cuidar les abelles per tal que puguin duu a terme la pol·linització de les flors. P1
Mitjançant la ludificació, acostem els nens i nenes de 1r de primària a l’alimentació saludable perquè prenguin consciència de la importància dels bons hàbits alimentaris per a la salut i el creixement. En aquest proojecte treballem coneixements de les àrees de medi natural, social i cultural, llengua catalana i llengua castellana. P1
Amb aquest projecte treballem amb els nens i nenes de 2n de primària aspectes generals del cos humà, com l’esquelet, la musculatura i els òrgans més importants. Per dur a terme el projecte, proposem als alumnes un conjunt de tasques contextualitzades, és a dir, basades en contextos reals o que podrien ser-ho. L’objectiu és que puguin aplicar els coneixements per tenir cura del cos, seguir hàbits saludables i gaudir de bona salut. Els continguts es presenten integrats en les àrees de medi natural, social i llengua catalana, tot i que també intervenen les àrees de castellà i anglès. P2
Ens endinsem amb els alumnes de 2n de primària en el món dels animals a través d’aquest projecte de recerca. L’objectiu és que els nens i nenes investiguin amb la finalitat de conèixer-ne les característiques, classificacions i curiositats. Els continguts del projecte es presenten integrats en les àrees de medi natural, social i català, tot i que també hi intervenen les àrees de llengua castellana i llengua anglesa. P2
En aquest projecte trimestral utilitzem la ludificació per donar a conèixer als nens i nenes de 2n de primària els fenòmens naturals més importants. Caldrà que els alumnes treballin en equip, tot i que el projecte també implica una part de recerca i de reflexió personal. Els continguts es presenten integrats en les àrees de medi social, natural i català, encara que també hi intervenen les àrees de castellà i anglès. P2
En aquest projecte, l’alumnat de 3r de primària treballa el cos humà a partir d’un projecte d’investigació centrat en els cinc centits i les seves característiques i funcionalitats. P3
En els nens i nenes de 3r de primària participen en aquest projecte ludificat al voltant de les plantes. A partir d’un joc ambientat en la temàtica de Harry Potter, la màgia i la fantasia, els alumnes realitzen aprenentatges sobre el món vegetal, les seves característiques i la seva classificació. P3
Els alumnes de 3r de primària investiguen sobre el planeta Terra, els seus astres i els altres planetes del sistema solar a través d'aquest projecte en què utilitzem la metodologia de la ludificació.
A través d’aquest projecte d’investigació ludificat, els alumnes de 4t de primària treballen en una primera part els animals vertebrats i invertebrats, en descobreixen les característiques principals i el seu hàbitat, i aprenen a classificar-los. La segona part, fa referència als ecosistemes. Aquest projecte, que es realitza en el segon trimestre, està ambientat en la temàtica del llibre Bèsties fantàstiques i on trobar-les, de J. K. Rowling. Els continguts es presenten integrats en les àrees de medi natural, català, castellà i anglès, però també hi intervenen altres àrees com visual i plàstica (ViP) i lideratgeS. P4
En aquest projecte treballem, amb els alumnes de 4t de primària, la geografia i l'organització del territori Espanyol i nocions bàsiques d'Europa. Els sabers es presenten integrats en l'àrea de medi social tot i que també hi intervenen altres àrees com visual i plàstica (ViP).
En aquest projecte, introduïm els nens i les nenes de 4t de primària en el món de les màquines, els invents i les diferents fonts d’energia. En descobrim el funcionament i la contribució de la ciència i la tecnologia al progrés. Els continguts del projecte es presenten integrats en el cos de les àrees de medi natural, català, castellà i anglès, tot i que també hi intervé l’àrea de visual i plàstica (VIP). P4
"Game of Times" és un projecte on utilitzem la metodologia de la ludificació per treballar amb els alumnes de 5è i 6è de primària la història de la humanitat, des de la prehistòria fins a l’edat contemporània. Amb aquest projecte els alumnes desenvolupen coneixements de les àrees de medi social, llengua catalana, llengua castellana, llengua angelsa i visual i plàstica (ViP). P5-P6
Aquest projecte planteja als alumnes de 5è i 6è de primària treballar tots els aparells i sistemes del cos humà: locomotor, circulatori, nerviós, digestiu, respiratori i reproductor. A través de diferents activitats, els proposem una combinació de treball individual amb el treball cooperatiu per descobrir el funcionament de cada sistema i alguns dels seus trastorns. Com a producte final del projecte, els alumnes munten un museu que les famílies i la resta de l’alumnat poden visitar (visita presencial o virtual). El projecte involucra coneixements de les àrees de medi natural, llengua catalana, llengua castellana i llengua anglesa. P5-P6
El projecte "Smart Box" té com a objectiu treballar amb l’alumnat de 5è i 6è de primària la geografia, les tradicions i altres aspectes de Catalunya i Espanya. Com a producte final, els nens i nenes preparen una Smart Box (capsa d’experiències) amb les feines i els aprenentatges que han fet al llarg del projecte. En aquest projecte intervenen les àrees de medi social, llengua catalana, llengua castellana i llengua anglesa. P5-P6
Treballem amb els nens i nenes de 5è i 6è de primària com els humans tractem el nostre planeta i descobrim tot allò que podem fer en la nostra vida quotidiana per tenir-ne cura. En aquest projecte intervenen coneixements de les àrees de medi natural i social, llengua catalana, llengua castellana i llengua anglesa. P5-P6
A través d’aquest projecte, ambientat en els Jocs Olímpics, treballem amb l’alumnat de 5è i 6è de primària la geografia física i política d’Europa i del món. Al mateix temps, descobrim la història i el reglament de diferents esports. Per dur a terme aquest projecte, intervenen coneixements de les àrees de medi social i natural, llengua catalana, llengua castellana, llengua anglesa i educació física. P5-P6
Com a escola concertada, a FEDAC Ripollet oferim una sèrie d’activitats complementàries per a tots els alumnes i dins de l’horari lectiu que reforcen el nostre projecte educatiu. A l’etapa d’educació primària, les activitats complementàries són:
Descarrega’n els detalls al pdf adjunt.
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola