Donem resposta als reptes del món actual
Isabel la Catòlica, 20 - 08291 Ripollet
935 809 566
Durant l’etapa de secundària a FEDAC Ripollet ens proposem afavorir la maduració i el creixement personal de cada noi i noia perquè aprengui a conèixer, fer i ser. El treball dels valors segueix actiu de manera transversal durant els quatre cursos d’ESO com un pilar fonamental per a l’educació competencial que permet als nois i noies afrontar els reptes formatius i acadèmics de futur.
Durant l’etapa de secundària a FEDAC Ripollet ens proposem afavorir la maduració i el creixement personal de cada noi i noia perquè aprengui a conèixer, fer i ser.
El treball dels valors segueix actiu de manera transversal durant els quatre cursos d’ESO com un pilar fonamental per a l’educació competencial que permet als nois i noies afrontar els reptes formatius i acadèmics de futur.
De la mà de diferents personatges fidels a les cinc religions més esteses del món (cristianisme, judaisme, islam, hinduisme i budisme), descobrim els orígens, els llocs de culte, la divinitat i altres peculiaritats de cada cultura. Amb aquests coneixements, els alumnes de 1r d’ESO elaboren una revista informativa on expliquen els secrets i les principals característiques de les festivitats més típiques de cada religió.
Aquest projecte té com a protagonista la sostenibilitat i pretén que els alumnes de 1r d’ESO desenvolupin la consciència ecològica a partir del mètode científic. Mitjançant activitats diverses, treballem la sensibilitat envers el reciclatge, la reutilització, l’ús d’energia verda, entre d’altres.
Aquest és un projecte d’aprenentatge i servei en què els alumnes de 1r d’ESO treballen els valors de la solidaritat i el compromís social. En col·laboració amb el Banc d’Aliments, seran els encarregats de dur a terme una campanya de recollida d’aliments, organitzant-ne la planificació, el disseny, la difusió i l’acció.
Projecte estructurat envers al Riu Ripoll, riu que tenim ben a la vora però que a la vegada és un desconegut. A través d'una llibreta de camp, inspirats per grans biòlegs com Charles Darwin o Sibylla Marian, farem la nostra pròpia llibreta de camp del riu Ripoll. Treballarem la història i geografia, en farem un mapatge, n'estudiarem la flora i la fauna i en prendrem mostres per analitzar l'aigua i la seva qualitat. Tota la recollida de dades, acompanyades de dibuixos, es plasmaran a la llibreta de camp. El projecte acaba amb una proposta de millora de la biodiversitat, com la construcció de casetes d'ocells o refugis d'insectes.
Aquest projecte urilitza els Jocs Olímpics com a eix trasversal. Primer coneixem què són els Jocs Olímpics, fem una recerca històrica dels moments més rellevants i fem les nostres mascotes i banderes. Després fem una proposta de proves olímpiques sempre tenint en compte el factor d'inclusió. Finalment se celebra la jornada esportiva on l'alumnat realitza les proves que han organitzat!
En aquest projecte els alumnes han de dissenyar un joc de taula complet de temàtica lliure, amb les seves instruccions, el taulell, les fitxes… incloent-hi reptes i preguntes de les diferents matèries. Es tracta d’una proposta on l’alumnat treballa la cooperació, l’estratègia i la creativitat.
Els alumnes de 2n d’ESO aprenen com funciona una emissora de ràdio i en creen una de pròpia amb contingut divers relacionat amb les diferents matèries. A Sintonitza’t podreu escolar posts, editorials, documentals, entrevistes… Tota una experiència memorable per a uns joves locutors.
Amb aquest projecte fem una immersió en l’edat mitjana a través de la cultura, la societat, l’art, la literatura i la gastronomia. En grups de tres o quatre persones, els alumnes han de fer una investigació de tots aquests aspectes amb l’objectiu de crear un producte final lliure: una col·lecció de pintures, una novel·la, un joc de taula, una reconstrucció històrica… que hauran de presentar a la resta de companys.
L’objectiu final del projecte és que els alumnes posun en marxa una Fira de la Màgia i il·lusionisme. En un espai disposat amb aquesta finalitat, hauran de preparar una fira autèntica, amb diverses parades en què la resta de companys del centre podran gaudir dels trucs i les il·lusions dels joves mags. Els assistents a la fira conversaran amb alguns dels millors mags de la història, podran comprar encanteris que els ajudin a complir els seus desitjos, se sorprendran amb la màgia de la ciència participant en experiments increïbles, gaudiran de la màgia de les matemàtiques i se sorprendran contemplant meravelloses il·lusions òptiques
Encara que no ho creguis, els microrelats, pel fet de ser tan curts, són força difícils d'escriure. Condensar la idea en unes poques frases, en una fins i tot, no és gens fàcil. Per això us proposem endinsar-vos en aquest gènere literari i crear-ne un . Però això no és tot! Caldrà fer un STOP MOTION del vostre microrelat per poder penjar-lo a les xarxes!
Amb aquest projecte els alumnes de 3r d’ESO aprendran que una vida saludable influeix de manera directa en el benestar, l’equilibri personal i la qualitat de vida.
A partir de la creació d’una empresa, hauran d’elaborar un servei complet de nutrició i benestar per a un grup d’adolescents que atengui a uns requisits i unes necessitats reals.
Sensibilitzem els alumnes envers les persones amb diversitat funcional. A través d’aquest projecte, els nois i noies empatitzen amb el col·lectiu de persones sordmudes i cegues, i elaboren una obra d’art perquè aquestes persones també la puguin gaudir.
Amb aquest projecte els nostres alumnes reconeixen quines accions, conductes i situacions són opresores per a la dona i s’adonen que són la llavor del canvi que ha de permetre construir un món més just. A partir de de la recerca, la reflexió i la creació de material divers, prendran consciència en clau de gènere.
El llenguatge de la programació és molt important avui en dia i ajuda a l'alumnat a desenvolupar estreatègies per solucionar problemes amb una altra visió. És per això que en els quatre cursos de l'ESO apostem per laa programació. Els primers cursos fem programació per "blocs", programació més senzilla amb l'ús de robots de LEGO Spike i de l'Electrolab. A S4 jja programem amb llenguatge Python en un projecte on els alumnes hauran de construir i fer funcionar un robot Rover, com els que la NASA envia a Mart.
Els alumnes de 4t d’ESO durant tot un trimestre fan un treball d'investigació, preparant-se pel treball de recerca. El treball consta de part teòrica i part pràctica, fent ús de la recerca bibliogràfica, la investigació, les enquestes, les entrevistes i l'extracció de concluions. Finalment exposen els seus treballs en una presentació oral de 10 minuts davant un tribunal de professorat i alumnat
Som escola pionera en pràctiques d'empresa. Gràcies a la col·laboració od'empreses, negocis i particulars de Ripollet, firmem un contracte de col·laboració per tal de que els nostres estudiants de 4t d'ESO fain un període de pràctiques no remunerades i tinguin el primer contacte amb el món laboral.
Com a escola concertada, a FEDAC Ripollet oferim una sèrie d’activitats complementàries per a tots els alumnes i dins de l’horari lectiu, que reforcen el nostre projecte educatiu.
A l’etapa d’educació secundària, les activitats complementàries són les següents:
Descarrega'n els detalls al pdf adjunt.
Durant l’etapa de secundària els alumnes trien una sèrie de matèries optatives en funció dels seus interessos personals i els seus projectes de futur. Actualment a FEDAC Ripollet oferim les següents optatives:
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola